ROSIL
HROBOS pokreće Robotičku simulacijsku ligu
Sudionici će programirati robota u simulatoru kako bi čim uspješnije prešao zadanu stazu.
Hrvatski robotički savez (HROBOS) koji već godinama organizira radionice za školsku i vrtićku djecu, domaća i međunarodna natjecanja u robotici za učenike također se našao pod udarom posljedica COVID-19 pandemije, pa nije u stanju organizirati robotske lige i kupove u fizičkom obliku. No kako promocija robotike za hrvatske učenike ne bi posustala, HROBOS je odlučio organizirati Robotičku simulacijsku ligu ROSIL, natjecateljsku online ligu koja se provodi u više kola tijekom ove školske godine.
Sve uključene ustanove i učenici će redovito dobivati materijale i upute za pripremu pojedinog kola, a samo kolo je vježba u simulatoru gdje učenik programira robota kako bi što uspješnije prešao zadanu stazu. Učenici programiraju u robotskom simulatoru u programskim jezicima Scratch ili Python.
Prema riječima izvršnog tajnika Hrvatskog robotičkog saveza Željka Krnjajića, koji je sudjelovao i u našim robotskim radionicama u Vidiju, ROSIL je individualno natjecanje za djecu od 4. do 8. razreda osnovnih škola, a liga je namijenjena kako početnicima, tako i iskusnim mladim robotičarima.
Za ovo natjecanje koristiti će se softver Miranda (https://www.miranda.software/) koji će za potrebe natjecanja omogućiti Hrvatski robotički savez i suorganizator Udruga Inovatic iz Splita.
U simulaciji će se koristiti robot Edison. Pravila i vremenik lige mogu se naći na ovoj poveznici, a stranicu za prijave ćete naći na ovom linku. h
Mentori prijavljuju učenike iz svoje udruge ili škole, a zainteresirane učenike koji nemaju mentora u školi ili udruzi, prijavljuje roditelj. Mentor je nastavnik, profesor, stariji član kluba/udruge, koji se brine za organizaciju natjecanja i odgovara za tajnost zadataka, poštivanje pravila i regularnost natjecanja. Samostalno može provoditi dodatne radionice i edukacije kako bi djecu pripremio za samu Ligu. Mentori će dobiti pristupne podatke za robotski simulator za sve svoje učenike po završetku prijava.
Za svako kolo će biti pripremljene video upute s naredbama i algoritmima koji se koriste u tom kolu. Zadaci će iz kola u kolo postepeno biti složeniji. Materijali za učenje i zadaci će se objavljivati svaki tjedan. Ukoliko učenik ne može sudjelovati u pojedinom kolu, može ga preskočiti i sudjelovati u sljedećem.
Materijali za učenje i zadaci za ligu se objavljuju prvog dana kola na stranicama Hrvatskog robotičkog saveza http://ar.hrobos.hr. Svako kolo traje tjedan dana.
Također, moguće je nabaviti licencirani software za udrugu ili školu. Ovaj softver administrirate lokalno za svoj samostalan rad s djecom (neovisno o Ligi). Ukoliko ste zainteresirani za ovaj softver, javite se na e-mail Saveza ([email protected]) do 30. 04. 2020. Po završetku prijava, razmotrit će se sve prispjele molbe i i iz raspoloživih sredstava osigurati licence za udruge članice HROBOS i najaktivnije udruge/ustanove sudionike lige.
Po završetku Lige dodijelit će se nagrade natjecateljima i to onima koji ispravno riješe sve zadatke u svim kolima, čiji robot najbrže izvrši sve zadatke svakog pojedinog kola, koji imaju najelegantnije programsko rješenje svakog pojedinog kola, a moguće je dodijeliti i posebne nagrade prema ocjenama sudaca. Nagrade će se dodijeliti po završetku lige.
"Naš je plan da se djeca samostalno okušaju u razvijanju algoritama za upravljanje robotom. Sve se odvija na webu, bez okupljanja u živo i ovo je jedino što se sad može organizirati sukladno situaciji", navodi Željko Krnjajić.
Učitavam komentare ...