Ravno s Havaja
AMD napokon lansira Radeon R9 290X Hawaii
Nekoliko tjedana kasnije od očekivanog, AMD napokon službeno lansirao novu grafičku karticu.
Tvrtka AMD napokon je lansirala grafičku karticu temeljenu na novom Hawaii GPU-u koja se neće moći fizički modificirati. Drugim riječima, inačice Radeona R9 290X u skorom razdoblju neće proizvediti mnogi AMD-ovi partneri uključujući Sapphire, ASUS, Gigabyte, MSI i Club 3D.
No to ne znači da je tvorničko overklokiranje u potpunosti onemogućeno, jer je nekoliko AMD-ovih OEM-ova već implementiralo sitne tweakove u frekvenciju GPU-a, mada nisu recimo bili u mogućnosti promijeniti hladnjak.
Što se tehničkih karakteristika tiče, AMD-ov Radeon R9 290X posjeduje 28 nm Hawaii GPU koji radi na 1 GHz, 4 GB GDDR5 VRAM-a na 5 GHz, 176 jedinica tekstura, 2.816 shadera (stream procesora), 64 ROP-a, memorijsko sučelje od 512 bita, memorijsku propusnost od 320 GB/s, te 6,2 milijarde tranzistora.
Adapter posjeduje TDP (thermal design power) od 250 W, te nudi FP32 performanse od 5,6 TFLOPsa.
U grafičku je uključena AMD Eyefinity tehnologija za priključivanje više monitora, TrueAudio, te dakako podrška za DirectX 11.2 i AMD-ov novi Mantle API.
Uz grafičku karticu ćete dobiti igru Battlefield 4 koja za sada jedina podržava Mantle.
Cijena nove kartice iznosi 549,99 dolara (3.043 kn) što je prilično puno kada je AMD u pitanju, no dosta manje od Nvidijinih kartica GeForce GTX 780 i GeForce GTX Titan koje koštaju 620 odnosno 999 dolara.
Što se prvih testova tiče, rani recenzenti navode više pozitivnih stvari u prilog kartici nego kritika, a među dobrim stvarima se naglašavaju cijena, performanse, softverska kontrola napona, bolja podrška za više monitora, Dual BIOS, TrueAudio, podrška za native full-size HDMI i DisplayPort.
Među negativnim stvarima spominju se razina buke, visoke temperature, velika potrošnja energije i nedostatak VGA izlaza.
Naravno, mnoge od ovih stvari ovise i o različitim igrama koje se koriste za testiranje, tako da će puno toga biti jasnije kada mi ovu karticu izmasakriramo u brojnim game benchmarcima koje koristimo u Vidilabu.
Učitavam komentare ...