Day After
Aleksandar Gavrilović: Svatko će odabrati što mu paše
CEO Gamechucka smatra da su game developeri u lakšoj situaciji jer se prirodno snalaze u različitim tehnologijama.
Gamechuck razvojni studio, inače dobitnik Vidi Cool Tech Idea nagrade na Vidi e-novation natječaju, od 2017. godine radi na razvoju video igara, interaktivnih stripova, ali i vlastitog arkadnog hardvera. Studio je s Igorom Kolarom osnovao Aleksandar Gavrilović, a zanimalo nas je kako su situaciju s korona virusom doživjeli u malom i ambicioznom game development studiju i kako on gaming industriju vidi na „day after“.
Kako je pandemija koronavirusa promijenila način vašeg poslovanja? Mislite li se u potpunosti vratiti na „stari način rada“ jednom kad se steknu uvjeti ili planirate preuzeti nešto od kriznog modela poslovanja?
Svi radimo od doma i komuniciramo preko Discorda. I prije smo koristili Discord za komunikaciju, ali sada ga koristimo puno intenzivnije, tipa, da organiziramo virtualne sastanke, mnogo češće za poruke i sl. Mislimo se vratiti na stari režim čim pandemija popusti jer je komunikacija uživo, uz sve benefite tehnologije, ipak nezamjenjiva. Uz iznimku nekoliko developera koji s nama stalno rade na daljinu.
Velika promjena izvana je što su svi game eventi (konferencije, festivali, radionice) otkazani, što znači da ne možemo pokazati naše igre uživo igračima i izdavačima diljem svijeta. S druge strane, više igrača i izdavača je online, više ih čita postove, blogove i mailove i češće odgovaraju. Sva interakcija se preselila online tako da ne moramo trošiti puno novaca na karte, odlazak i smještaj vani, nego možemo privući igrače i izdavače zanimljivim online sadržajem. Također, vidjeli smo veliki rast u prodaji igara.
Nažalost, otkazani su nam neki poslovi koje smo radili po narudžbi.
Tehnologija je omogućila da mnogi javni servisi, edukacija i poslovanje na neki način nastave raditi. Kako vi vidite da bi tehnologija mogla trajno promijeniti svijet nakon završetka pandemije?
Pa bilo bi dobro da javni servisi nastave raditi online i nakon pandemije jer bi nam uštedjeli mnogo vremena za sređivanje birokracije. Neki gamedev timovi su i prije ove situacije nudili mogućnost rada na daljinu, neki gamedev timovi nisu... Sigurno je da će mnoge tvrtke izgubiti dosta vremena na reorganizaciju posla kako bi ostale produktivne kao prije, ali kad pandemija prođe svatko će opet za sebe odabrati ono što mu najbolje paše.
Pandemija je samo ubrzala način da tvrtke iskuse rad na daljinu u praksi.
Koje vrijedne tehnološke i organizacijske lekcije možemo naučiti iz ove situacije?
Svaka tvrtka će znati najbolje za sebe. Mi IT-jevci i game developeri smo u nešto lakšoj situaciji jer se prirodno snalazimo u različitim tehnologijama, i zapravo je rad na daljinu već duže vrijeme nešto što je tehnički izvedivo u našoj struci. Jedini problem predstavlja organizacijski dio, tj. kako komunicirati i pratiti rad na daljinu. Srećom, ima jako puno programa putem kojih se može pratiti rad: Discord, Skype, Trello... Svi smo otprije čuli za njih, ali razlika je da se sad mnogo više oslanjamo na iste.
Učitavam komentare ...