Nalazite se
Članak
Objavljeno: 02.10.2023. 15:00

Minglanje uz mangulicu

KulenDayz 2023 konferencija

Opuštena atmosfera KulenDayza plodno je tlo za usvajanje novih znanja i sklapanje novih poznanstava. 

KulenDayz 2023 konferencija

Nakon ljetne stanke i godišnjih odmora, prvi tjedan u rujnu rezerviramo za KulenDayz. Kako bolje započeti jesenske radne obaveze od opuštenog druženja, negdje na pola puta između posla i odmora. Jer KulenDayz nije tipična, uštogljena konferencija. Pod sloganom slow-down konferencije sakriva se nekoliko dana učenja, druženja i networkinga. No to ne znači da iza nje ne stoji uhodan stroj. Osoblje u organizaciji, kao i brojni volonteri, pobrinuli su se da i ovi KulenDayzi prođu odlično organizirani. Proveli smo tri dana u Osijeku kako bismo vam prenijeli atmosferu i saznali što se kuhalo protekle godine u srcu Slavonije.

otvor2

Radionice i predavanja

KulenDayz je ove godine za održavanje konferencije odabrao Fakultet agrobiotehničkih znanosti u Osijeku. Veći zatvoreni prostor osigurao je organizatoru prihvat većeg broja posjetitelja, pa je ove godine Slavoniju posjetio rekordan broj IT stručnjaka i entuzijasta iz cijele zemlje, ali i regije. Osigurano je i to da se, ako će padati kiša, što nije rijetkost u rujnu, konferencija može održati bez zastajkivanja i drugih problema. Sve je počelo u petak, koji je bio rezerviran za radionice, predkonferencijske treninge i predavanja. Posjetitelji su mogli izabrati tematiku koja ih zanima kako bi prisustvovali predavanjima koja su se održavala paralelno jedna s drugim. Među tematikama predavanja su bila cloud infrastruktura, programiranje, razvoj igara, Microsoft tehnologije, sigurnost, projektni menadžment i drugo. Kako su predavači međunarodno priznati stručnjaci, a posjetitelji variraju od studenata i entuzijasta do istaknutih IT stručnjaka, neki predavači su napravili kratki upitnik prije predavanja i radionica kako bi ustanovili razinu stručnosti publike i tako u letu prilagodili predavanje željenoj razini ekspertize. Ona su održana na engleskom ili hrvatskom jeziku, ovisno o publici. Petak je ipak okupio manji broj posjetitelja koji su mogli izdvojiti radni dan za konferenciju, no bila je odlična prilika upoznati predavače u opuštenijoj atmosferi, a svi su bili dobro raspoloženi dodatno porazgovarati o tematici predavanja, ali i šire. Ostali smo se družiti do kasno uvečer, uz poznato slavonsko gostoprimstvo.

1 (2)
Meze: Kakav bi to bio KulenDayz bez kulena?

Sve je kulminiralo u subotu, koja je okupila velik broj posjetitelja, tim više što su studenti mogli besplatno prisustvovati na konferenciji. Okupilo se zainteresirano mnoštvo s brojnih osječkih fakulteta, ali i veći broj drugih posjetitelja. U sklopu konferencije održano je više od 70 predavanja i panela koji su se prostirali kroz katedre na četiri kata Fakulteta, uz veliki prostor za druženje u predvorju. Teme i predavanja su vrlo aktualna, pa je tako u fokusu bila umjetna inteligencija i primjena iste u poslovanju. Ne možemo pobjeći od nje, budući da je ove godine sve u znaku AI-a. Osim predavanja posjetitelji su mogli posjetiti i brojne štandove izlagača i sponzora, te se opustiti u prostoru za igru, koji je bio opremljen pikadom, stolnim nogometom, starim fliperima, te retro konzolama i računalima, uključujući Commodore 64, Nintendo i Xbox, što je privuklo najmlađe. Uz konferenciju za nas „starce“, održan je i KulenDayz Kidz, koji je najmlađe uz interaktivna predavanja i radionice zainteresirao za STEM, nakon čega su im dodijeljene prigodne diplome za sudjelovanje.

2 (3)
Mlade nade: KulenDayz Kidz je okupio najmlađe zaljubljenike u tehnologiju

Uz toliki broj posjetitelja ponekad se teško prolazilo hodnicima Fakulteta, no organizator je oduševljen sve većom popularnosti konferencije i velikim odazivom, budući da su karte bile rasprodane. Zabava je osigurana do kasno u noć, budući da je nakon predavanja održano natjecanje u jedenju ljutih papričica, zatim IT kviz u kojem su natjecatelji pogađali teške IT akronime, nakon čega je uslijedila zabava uz jazz band, a zatim i tulum s najpoznatijim osječkim DJ-em. Program je bio popunjen od ranih jutarnjih do kasnih večernjih sati. Nakon dva dana predavanja i rada, vrijeme je za opuštanje u nedjelju. Kao i prošlih godina, kraj tjedna je rezerviran za teambuilding i razonodu. U nedjelju je ostao manji broj posjetitelja, onih najupornijih, uključujući predavače. Bila je to odlična prilika za nova upoznavanja i druženje, uz odličnu hranu i tamburaše na seoskom imanju u Kopačevu, krstarenje Kopačkim ritom i druge aktivnosti.

6 (1)
Popunjeno: Učionice su bile krcate, tako da su neki morali i stajati
9
Organizacija: Kako bi sve prošlo glatko, pobrinulo se brojno osoblje organizacije i volonteri za hranu i cugu

Ono što nas zanima - gaming

Kako fizički ne možemo biti prisutni na desecima predavanja i bogatom programu, ove godine smo se odlučili posvetiti gamingu. Organizator je pomno birao predavače i cijeli program posvećen gamingu bio je kako izraditi igru od nule, pa sve do izdavanja. Umjesto da svatko priča svoje, predavači u gamingu bili su prijatelji i homogena zajednica, pa je sve djelovalo kao jedno veliko predavanje koje nas uvodi u gaming. To je najviše oduševilo studente koji još uvijek nisu sigurni u svoj karijerni put. Ono najbolje, svi predavači su pričali osobne priče o uspjehu i neuspjehu iz vlastitog iskustva, uz dobre savjete kako se istaknuti u industriji. Siniša Bahun, dramaturg i profesor na jednom zagrebačkom privatnom fakultetu, opisao je gaming industriju kao umjetnost kroz predavanje o pisanju likova za igre. Ono se nimalo ne razlikuje od pisanja za serije i filmove. Osim fizičkog izgleda, likovi u igri moraju imati psihološku karakterizaciju, društvenu, ritmičku, dramaturšku i druge, kako bi bili prepoznatljivi i ostavili dubok trag na igraču. Zato pamtimo neke od najboljih likova i kad završimo igru. 

3 (2)
Opuštanje: Gaming kutak sačinjavaju stari fliperi, retro konzole, pikado i drugo

Nikola Šobajic, bivši Ubisoftovac, sad radi u poznatom studiju Supergiant games, koji upravo razvija akcijski RPG Hades 2. Njegovo predavanje je bilo usmjereno na završnicu igre i poznati crunch, odnosno sagorijevanje na poslu. Pričao je o odnosu izdavača prema developerima, te konačnom code freezu, kad se prestaje s razvojem svih novih značajki kako bi se igra pronašla na policama trgovina na zacrtan datum izdavanja. Pričao je o brojnim gameplay mehanikama koje u zadnji tren moraju biti izbačene, iako im fali tek poneki element za integraciju. Andrej Kovačević je pričao o razvoju gaming industrije u Hrvatskoj, koja je još uvijek raštrkana u gomilu malih studija koji sami pokušavaju pronaći novi hit. Treba li nam Game Dev udruženje, kako to imaju druge industrije? Po njemu da, kako bi udruženo mogli proizvoditi bolje igre i biti konkurentniji na svjetskoj sceni. 

5 (2)

Predavači: su bili odlično raspoloženi

7 (2)
Siniša Bahun: je ispričao kako se dizajn likova ne razlikuje previše između filma i video igre

No kako se zaposliti i probiti u gamingu? To nam je ispričao Pavle Goloskoković. Prva igra ne mora biti veliki hit. Ne mora imati naprednu 3D grafiku ili biti sljedeći Half-Life. Pričao je o izdavanju malih igara. Postoje brojni alati koji vam pomažu u razvoju, cijele knjižnice elemenata kako bi igra što prije ugledala svjetlo dana. Baš kako su nekad bile popularne flash igre, danas također postoje stranice koje će objaviti vaše velike ideje u malim igrama. Osim što možete nešto zaraditi na njima, one će biti odlična referenca želite li se kasnije zaposliti u gaming industriji na velikim projektima, što nam je ispričala Ljubica Garić. Ona se bavi zapošljavanjem u game devu, a svima zainteresiranima je dala odlične savjete kako se istaknuti i zaposliti u gaming industriji. Ona je moderna grana umjetnosti, pa ne trebate biti programer ili 3D modeler za ući u nju. Industrija traži kreativce raznih profila, dizajnere, pisce i druge, pa je prije svega potrebna strast. Predavanje u sferi gaminga je završio Damir Halilović osobnom pričom o svom karijernom putu. Završio je tehnički fakultet i radio, kako sam ističe, dosadan posao u banci. Nije bio zadovoljan i u njemu je tinjala strast za game developmentom. Bez specifičnog znanja, plana i ideje, okupio je prijatelje i krenuo u razvoj igara. Iako su dobili sredstva od zainteresiranog izdavača, njihova igra nikad nije ugledala svjetlo dana, jer se u zadnji čas, kad je igra već praktički bila dovršena, izdavač predomislio. No je li ga to sputalo u snu? 

11
Damir Halilović: je ispričao svoj osobni trnoviti put u gaming industriji

Nije! Danas radi kao tehnički direktor u Mad Head Gamesu, čiju smo igru Scars Above vidjeli na premijeri u siječnju, a o kojoj smo već naveliko pisali. Konačno je izdao igru koja je odjeknula gaming svijetom. Zaključak? Smijete pogriješiti. Svi griješe i na greškama se uči. Gaming industrija nije klasičan IT posao i vođen je strašću. Možda prva igra ne uspije. Možda ste imali prevelike ambicije kao Damir, no to vas ne smije sputati u vašoj želji za karijerom u gamingu. U svakom od nas se krije novi Hideo Kojima, Gabe Newell ili Miyamoto, samo trebamo imati njihovu energiju. Gaming je umjetnost, gaming je industrija u kojoj se ne odustaje. Ponekad se čini da sve ide puževim korakom, no tako i treba biti. Uspjeh ne dolazi preko noći, pa tako ni najveći gaming hitovi. A upravo najpopularnije igre dolaze iz glave jednog strastvenog entuzijasta, koji možete biti baš vi. Pogledajte samo Minecraft.

10
Ask the Expert: Poseban booth gdje smo predavače mogli pitati najteža pitanja iz struke

Inati se Slavonijo

IT scena u Osijeku nikad nije bila jača, a konferencije tome itekako pridonose. KulenDayz nije jedina konferencija u Osijeku, ali je svakako najveća i najdugovječnija. Ona ima vrlo važnu ulogu u lokalnoj zajednici. Zainteresirat će najmlađe talente za STEM znanosti, a suradnja s fakultetima i IT kompanijama privlači IT stručnjake iz cijele zemlje ne bi li u Osijeku pronašli svoj dom i oživili taj pomalo usnuli kraj Hrvatske. Nakon nekoliko dana u Slavoniji poželite nikad se ne vratiti u gradsku vrevu. Organizatori KulenDayza, kao i njihovi sugrađani, nevjerojatni su domaćini uz koje se osjećate kao kod kuće. Čak i uz cjelodnevan rad i slušanje predavanja ne osjećamo se umorno. Baterije su nam pune, kao i trbusi. Vratit ćemo se i dogodine.

4 (1)
Rokeri: Posjetitelji su mogli oformiti band u igri Rock Band za Xbox
Komentari

Učitavam komentare ...

Učitavam













       

*/-->